Muusika teraapilise rakendamise võimalusi töös laste ja noortega

Maht: 20 akadeemilist tundi, sh kontaktõpe 16 tundi (2 koolituspäeva, päevade vaheline aeg soovitavalt 3-4 nädalat) ja iseseisev töö 4 tundi
Sihtgrupp: erivajadusega laste õpetajad, õppegrupis kuni 14 inimest
Koolitaja: Alice Pehk, PhD

Koolituse eesmärgid:

Koolituse põhieesmärgiks on anda erinevate ainete õpetajatele (sh erivajadusega laste õpetajatele) täiendavaid tööriistu koolitundide mitmekesistamiseks, õpilaste kaasamiseks ja tunniatmosfääri parandamiseks.

Muusikateraapia kui tõenduspõhise teraapiavormi tehnikate rakendamine võimaldab muusikaliste tegevuste kaudu:

  • parandada meeleolu ja toetada emotsionaalset tasakaalu
  • arendada sotsiaalseid oskuseid, keskendumis- ja tähelepanuvõimet
  • parandada motoorikat ja kehatunnetust, arendada kõnet ja eneseväljendust laiemalt
  • rahuneda ja lõdvestuda
  • saada õnnestumise, rõõmu ja rahulolu kogemusi
  • arendada loovust

Lisaks annab koolitus õpetajatele teadmisi ja oskusi teadlikumaks muusika rakendamiseks enesehooles.

NB! Nii koolitusel osalemine kui muusikateraapia elementide rakendamine oma õpetajatöös ei eelda osalejatelt muusikalisi teadmisi või oskusi.

Koolituse sisu:

  • Lühiülevaade muusikateraapiast ja muusika psühhofüsioloogilise toime peamistest printsiipidest
  • Muusika teraapilise rakendamise võimalusi töös erivajadusega lastega: teoreetilised alused ja praktiline rakendamine (koolitus sisaldab hulgaliselt praktilisi kogemusi erinevatest muusikateraapilistest tehnikatest)
  • Muusikateraapilised võtted enesehooles
  • Praktiline lõõgastav grupimuusikateraapia omakogemus
  • Iseseisev töö: Koolitusel omandatu kinnistamiseks on osalejatel ülesandeks rakendada kahe koolituspäeva vahelisel ajal koolitusel õpitud muusikateraapilisi tehnikaid enda koolitundides. 2. koolituspäeval saavad osalejad praktikal kogetule põhjaliku tagasiside koolitajalt ning õppida teiste osalejate kogemustest, et omandatut kinnistada. Täpsemad juhised koolitusel.

Õpiväljundid:
Koolituse tulemusena koolituse läbinu:
• Mõistab terapeutilist mõtteviisi, saab aru muusikateraapia peamistest rakenduspõhimõtetest, mõistab muusika toime põhiprintsiipe.
• Teab, millised on peamised muusika teraapilise rakendamise võimalused töös erivajadusega lastega ning oskab lihtsamaid töövõtteid koolitundides eesmärgipäraselt rakendada.
• Omab ülevaadet muusika kasutamise võimalustest eneseabis.

Täiendav info:
• Koolituse sisu ja mahtu on võimalik vastavalt vajadusele muuta.
• Koolitusel täies mahus osalenutele väljastatakse tunnistus.

Tellige koolitus või kirjutage meile täpsematest koolitusvajadustest, täites alloleva veebivormi:


Written by